منتديات بدين
صدقة جارية على روحك 19987360
أهلا بكم في منتديات بدين
إذا كانت هذه زيارتك الأولي
فيرجي التكرم بالتسجيل
للاستفادة من مميزاتنا المحجوبة
وإن كنت عضوا فتفضل بالدخول
مع أطيب أمنياتنا لكم بالاستفادة من المنتدي
وقضاء أحلي الأوقات معنا
منتديات بدين
صدقة جارية على روحك 19987360
أهلا بكم في منتديات بدين
إذا كانت هذه زيارتك الأولي
فيرجي التكرم بالتسجيل
للاستفادة من مميزاتنا المحجوبة
وإن كنت عضوا فتفضل بالدخول
مع أطيب أمنياتنا لكم بالاستفادة من المنتدي
وقضاء أحلي الأوقات معنا
منتديات بدين
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخولإذاعة ج.م.ع

صدقة جارية على روحك

كاتب الموضوعرسالة
الشيخ سيد
مؤذن القرية
الشيخ سيد

بطاقة الشخصية
النشاط في المنتدي:
صدقة جارية على روحك Left_bar_bleue20/100صدقة جارية على روحك Empty_bar_bleue  (20/100)

صدقة جارية على روحك Empty
مُساهمةموضوع: صدقة جارية على روحك   صدقة جارية على روحك I_icon_minitimeالأحد 28 نوفمبر - 11:34

السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

من فضلك أخي الفقير أول مرة أطلب منك الطلب ده .. ثبت الموضوع ده صدقة على أرواحنا كلنا .. و أنت بتثبته انوي و هتاخد ثواب ان شاء الله على الموضوع طول العمر إن شاء الله ..

من حقنا نمهد لأنفسنا بشى أراه قليلا للغااااااااية بعد الفيديو اللى وضعته إحدى الأخوات و الذى يظهر فيه أخى الكريم الذى اتشرف باسمه اخى و هو يصلى فى احتضاره فى الشيشان .. يا لراحته و قد حقق هدفه من هذه الدنيا العريييييييضة و هو يسلم الشهادة لله مرتين .. و يقول بلسان ملامحه .. أى رب نعيمك الذى وعدت .. أى رب فيك اقتل .. اى رب اقولها لك و قد حققت هدفى بفضلك فى الدنيا .. بل مت فيك يا رب ..

و احسب هذا توفيقا من الله تعالى بعد تجوالى فى المنتدى و انا اقلب النظر بين مواضيع متسلسلة وفق الله اصحابها لأن تكون صدقة لهم .. من موضوع اترك رسالة لمن بعدك إلى موضوع حرك قلبك و موضوع مواعظ مختارة . فغبطتهم بحق و تمنيت مثلهم فنلت و الحمد لله تعالى ..

فلن اطيل عليكم .. سادلكم على الفكرة و الدال على الخير كفاعله ..
فادخلوا معى فى الصدقة الجارية و كل ينوى بعمل هذه الصدقة نفسه و خاصته ليلقى الثواب عند الله تعالى يوم القيامة ..
و من فضلكم .. النية .. النية .. النية .. مصيبة كبرى أن ترى العمل يوم القيامة و قد ساخ فى الأرض بسوء نيتك ..

طب حد عايز كام نية حلويين .. نشر دين الله .. ابتغاء رضوان الله .. هداية للناس .. أمر بمعروف و نهى عن منكر .. فعل للخيرات .. طلبا للحسنات ..

الفكرة بسيطة اوى ..

اسطوانة و سيبها تنتشر

اديها لواحد قوله ينزلها عنده على الكمبيوتر و يوصلها لغيره ضرورى .. و هكذا تستمر السلسلة ..
و غير كده تقول لكل حد من صحابك يعمل كده .. و كل حد يقول لحد تانى .. يبقى حصل انتشار متضاعف للفكره و زيادة لثواب كل واحد فيكم .. يعنى عداد حسنات شغاااااااال .. إن شا الله تعالى ..
و غير كده لو تقدر تننقل الموضوع ده فى منتديات تانية باسمك انت انقله ..ابتدى بدرى بدرى تدخل فى العداد بتاع الحسنات ..

أنا عملت كده فى سنة اولى كلية باسطوانة واحدة بس .. لقيتها عدت عليا تانى و انا فى سنة رابعة كلية .. ابتسمت للاسطوانة و اديتها لواحد ..

يبقى كل واحد فيكم مرة كل اسبوع أو كل شهر على اقصى تقدير .. يشترى اسطوانة .. اسطوانة ظرف واحدة بس .. بجنيه واحد بس ... و يحط عليها ما يلى :

مصحف كامل لشيخ عذب الصوت
(ماهر الموعيقلي)

فلاشات مؤثرة مبكية
(لازم يكون فيها إن شاء الله فلاش قوافل العائدين للشيخ خالد الراشد تنزله من النت)

فيديو الشهيد اللى بيصلى و هو بيحتضر
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

لماذا لا تصلى للشيخ محمد حسين يعقوب
(حمله من النت)

متن العقيدة الطحاوية (ملف وورد أو بى دى إف تنزله من النت)

الشاب الذى أبكى عمر

الطفلة الصغيرة

الطفل الصغير

فيديو فرشى التراب (تنزله من النت)

هذه الروابط المدهشة

ثم

اى مصحف أخر (ياسر سلامة , ياسر الدوسرى , فارس عباد , ......... ) .. أى مواعظ تحبها .. اى شى مفيد .. اى شى يحرك قلب الناس .. بالرفق و اللين و الترغيب فى ثواب الله تعالى ..

و الله تعالى من وراء القصد و هو حسبى و نعم الوكيل .

أشهد ألا إله إلا الله و أشهد أن محمدا رسول الله

سؤال واحد .. هتعمل كده و لو مرة واحدة عشان نفسك ولا انت كسلان اوى كده و بخيل على نفسك ؟

صدقة جارية على روحك
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-